lördag 1 oktober 2011

Solsken och Mojje i Västertorp

Vackrare 1 oktober har nog inte Västertorp upplevt i mannaminne och innevånarna gick man ur huse!

För just den dagen var det höstmarknad och Katthemmet deltog med loppisbord.

Men riktig trängsel vid Katthemmets bord blev det inte förrän Mojje dök upp med sin matte Eva.

Det är jag som är Mojje, jag jobbar som kattvolontär åt Katthemmet. Just nu vilar jag lite efter resan till Västertorp.












Jobbet går alltså ut på att ligga här och vila och låta tvåbeningarna klappa mig, och på det tjänar katthemmet pengar. Det är faktiskt ett helt ok jobb när man gillar att bli klappad.
Men Mojje var inte den enda katten vid vårt bord för plötsligt dök den här glada matten upp, hon hade gjort ett fynd på marknaden.

Det var coola katten Nils som hade fått en alldeles otroligt tuff tröja! 













Men när någon började spela dragspel precis vid bordet tog Mojje betäcking.

Matte, jag ställer upp på det mesta för Katthemmet men vid dragspel går gränsen.
Nu är jag nog färdigklappad för den här gången.
Tusen tack Mojje och matte Eva för att ni ställde upp!
Mojje är numera utsedd till Katthemmets officiella klappkatt!


Missade ni oss i Västertorp idag?
Då är ni välkomna på Café Katt kl 14.00 - 17.00 i  morgon söndag.
Katthemmet finns också på Spånga gymnasiums Djurexpo imorgon.

2 kommentarer:

  1. Va kul att se bilder på allt. Man skulle ju kunna tro att Mojje är trött på att bli klappad när vi kom hem, men så är inte fallet. Snarare tvärtom, han tror att hela världen kretsar runt honom och kräver ständigt kel. Efter sina färska räkor som han fick som belöning förstås ;D

    SvaraRadera
  2. Mojje har uppenbarligen öra för god musik! Hoppas han slipper dragspel i fortsättningen när han jobbar för Katthemmet!

    SvaraRadera