onsdag 3 april 2013

Sopor eller underbara pälsbollar?


Berätta hur du pep i morse!


Jag pep så här!!! Så högt jag orkade.
Jag var jätterädd och hungrig och jag hoppades att någon skulle höra mig och rädda oss.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                             Vi låg ju i den här lådan, nere i en sopcontainer, och vår mamma var inte där och det var verkligen jättehemskt.
 
 
 
Jag pep också jättehögt och till slut var det en jättesnäll tvåbening som hörde oss och räddade oss.
 
 
 
Sen kom snälla poliser (från Farsta och Vantör) och skjutsade oss till Katthemmet där vi fick...
 
 
 
....mat!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var så hungriga att vi åt med hela ansiktet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                             Efter maten fick vi åka till ett akuthem och vi var så mätta och trötta att vi slocknade direkt i bilen.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                              Nu bor vi hos en akutmatte som har flera vuxna katter som får uppfostra oss istället för vår mamma.
 
 
Dagen började inte så bra men nu känns det inte så tokigt i alla fall. Tack du som räddade oss, det hade inte varit så kul om vi hade blivit kvar i kartongen i sopcontainern!
 
Tre underbara små räddade pälsbollar ska nu få växa upp i lugn och ro i sitt akuthem, och tidigast när dom är 12 veckor gamla blir dom bokningsbara på vår hemsida.
 
 
Tack till alla er som stödjer oss som fadder! Ni hjälper oss att hjälpa katter som de här övergivna småttingarna. Vill du veta mer om att vara fadder (månadsgivare) finns det information här.
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilken sopa till "människa" som dumpade er där!

    SvaraRadera
  2. Hur har man samvete att göra så här? Och vad har man gjort med den stackars mamman som antagligen har fått mjölstockning vid det här laget. Om hon fortfarande är i livet.

    Katter ska KASTRERAS!!!

    SvaraRadera