lördag 19 november 2011

Morticia blir lite ledsen

Morticia är en kattflicka som inte riktigt har utseendet på sin sida...

...och det är inte alltid så lätt.


Idag kom den där fotografen och skulle ta bilder på söta Lussekatter. Hon valde inte mig....





















....då blev jag lite ledsen!














För jag vet att jag inte är så vacker, men jag längtar efter gos och kärlek.

Jag hoppas någon väljer mig till slut.














Jag jamar sött tills någon hör mig... Kom och gosa med mig!













För på insidan är jag minsann lika god som en riktig Lussekatt!

Vill du träffa Morticia och våra andra fina katter?
Besök oss mån, ons, fred och sön kl 18.00 - 20.00. Välkommen!

9 kommentarer:

  1. Hon har väl visste utseendet på sin sida, tungan utanför måste nog vara det sötaste som finns på en katt, min egna katt har överbett, så charmigt. Hon borde blivit lussekatten!

    SvaraRadera
  2. Fast Morticia är faktiskt bedårande söt när man väl träffar henne på riktigt. Och jag håller med ovanstående talare, tunga ute ger HÖGA söt-poäng!

    SvaraRadera
  3. Mitt hjärta smälter.. även om jag inte kommer att ha plats för Morticia i mitt hem så kanske jag kan bidra på annat vis?

    SvaraRadera
  4. Du är visst söt Morticia! Har inte plats eller tid för en kisse just nu, trist när man ser en sådan sötnos..

    SvaraRadera
  5. Mitt hjärta smalt fullständigt idag på julmarknaden och det slutade med att jag bokade Morticia!
    / Cathrin

    SvaraRadera
  6. Tänk om jag hade ett stort hus, då kunde jag ha så många katter jag ville.
    När jag ser Morticia så blir jag alldeles varm.
    Så underbar !!!
    Jag har en stor katt herre som heter Lucifer och blir 10 år till sommaren, och han är mitt allt.
    Jag är medlem i Stockholms Katthem och även månadsfadder.
    Kram till alla katterna och den underbara personalen.
    Önskar er alla en;
    God Jul & Gott Nytt År 2012

    Hälsningar Gerd Svenberg

    SvaraRadera
  7. Inte utseendet på sin sida? Jag smälter!
    Kan man på något sett få reda på om hon är adopterad eller finns kvar?
    Jag känner så för att bli kattmamma..

    SvaraRadera
  8. Morticia är inte kvar på katthemmet, hon bor sedan 10 december hemma hos mig och vi stormtrivs med varandra! :-)
    / Cathrin

    SvaraRadera
  9. En av de sötaste katter jag sett, även om alla katter är vackra, och utseendet inte ska ha någon betydelse för att djur är inte ägodelar eller saker utan levande och kännande medvarelser! Önskar Morticia all lycka i sitt nya för alltid-hem.

    SvaraRadera