måndag 17 oktober 2011

Mejram får sitt livs överraskning

När Mejram flyttade in i sitt nya hem bodde det redan en annan katt där, men hon satt någonstans inne i soffan och morrade. Inget kul alls!

Men det här då? Ser det inte ut som snälla svarta katten Sot hemma hos akutmatte?

Jag knallar väl in och hälsar. Det kan väl vara artigt?













Goddagens, Mejram var namnet, jag är nyinflytt..... men vad i....

...hela fridens namn är du för något?














Är du en katt är jag en ....örtkrydda... Reträtt!!!

Stå still bara, jag backar...

...backar...

...backar...

Phu...tur att man är smärt och
smidig...













Herregud vad dom hittar på! Vad har man en sån där till?

Hörddu du... låtsaskatten där borta!
En sak vill jag du ska veta. Jag är jättestor och jättefarlig!
Så där ja, då har vi rett ut den saken!
 Vi ses väl igen antar jag, nu måste jag iväg och reta den där morrande katten en stund också.
Om det nu är en katt...

Du har väl sett att kalendern för 2012 är här?
En jättebra present eller julklapp! Beställ den här.

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder *skrattar så morrisarna nästan ramlar av*
    H*n fick vad h*n tålde, den där svarta!!! *fnissar ännu mera*
    Tur att du är så smärt och smidig!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Smilla och Linus matte18 oktober, 2011 21:41

    Alldeles fantastiskt roliga och fina bilder med kul text till! Glädjer i höstmörkret.

    SvaraRadera