fredag 1 juni 2012

Flora känner sig missförstådd

Flora är en väldigt söt och kelig katt....

....med väldigt bestämd vilja och ombytligt humör.

När hon är på gott humör kryper hon upp i knät och vill kela, men när hon inte får som hon vill morrar hon och fräser missnöjt. Är hon riktigt sur kan man också få sig en smäll av klorna. Eller hur Flora?

Ja men ni fattar inte! Jag tycker inte att det är så kul att bo på ett katthem. Jag vill ju ha sällskap hela tiden!
Och jag trivs inte i den här lilla buren. Jag vill röra på mig och undersöka allt spännande utanför. Jag blir jättesur när ni motar in mig varje gång jag rymmer... 
Jag drömmer om en husse eller matte som är van vid katter och som är hemma mycket och ger mig massor av uppmärksamhet. Nån som tycker det är ok att jag är sur ibland och som inte blir rädd när jag morrar lite och sveper till med tassen. Då skulle jag vara jättesnäll och gosig nästan hela tiden och bara bli lite, lite, missnöjd om jag inte får precis som jag vill...hela tiden...

 Kom och träffa Flora med den starka personligheten ikväll, fredag, kl 18.00 - 20.00,
 eller på söndag eftermiddag kl 14 - 17 då vi har Café Katt.

7 kommentarer:

  1. Så söt! Är det lite turkisk katt i henne, med tanke på teckningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes teckning kallas för van, så hon är en svartsköldpadd van. En sådan teckning har huskatter då o då utan att det finns den minsta gen av raskatt i den. Och hon ser ut som en purrfekt renrasig huskatt den ljuvliga damen!

      Radera
  2. Åh vilken skönhet!

    SvaraRadera
  3. Åh fina Flora. Önskar så att det skulle fungera i Ligan, men vad det lider så är jag heller inte hemma så mycket. :-(( Lycka till söta du ! Tazz&Kram

    SvaraRadera
  4. Synd att jag har heltidsjobb. Verkar vara en tuff och kul katt-tjej...! :)/Eva

    SvaraRadera
  5. Hur var det? Trivs Flora med andra katter?

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir att se att Flora äntligen har fått ett nytt hem! Hoppas bara att hon kommer trivas och att hennes nya matte/husse är snäll och förstående!

    SvaraRadera