tisdag 17 augusti 2010

Amerikanerna flyttar in

Katthemmet har många snälla privatpersoner som under en tid öppnar sina hem för hemlösa katter som ska omplaceras via katthemmet. Vi kallar det för "akuthem" eftersom behovet oftast uppstår när vi har fullt på katthemmet och läget verkligen är akut. Idag har ett gäng kattungar som är redo att få ett eget hem just anlänt till katthemmet från sitt akuthem, och vi får följa deras ankomst. Kattungarna, som alla har namn efter Amerikanska delstater, är bokningsbara och kommer upp på hemsidan inom kort.


Fem nyfikna ungar har landat i katthemmets enté.

Matte från akuthemmet är med hela vägen in och ser till att kattungarna blir ordentligt installerade.
En liten nos tittar ut!


Alla är inte lika modiga.

Det är mycket nytt men mat vet jag i allafall vad det är!


Bäst att ta det lite försiktigt....
Jag tycker det verkar rätt ok här!

Är du säker?

Jag tycker det är både läskigt och lite spännande.
Mest spännande tycker jag, det blir nog bra här!

Jag väntar nog ändå här en liten stund tills jag är säker på att kusten är helt klar!

Eller förresten, det här verkar ju kul, jag kommer jag också!

Är du intresserad av att hjälpa katthemmet genom att ställa upp som akuthem?
Du kan anmäla ditt intresse på vår hemsida under rubriken "Hjälp oss".
Vi söker just nu särskilt akuthem som ligger lantligt eftersom vi har katter som
 har behov av att kunna gå ut.