fredag 31 januari 2014

Mitt liv som volontär- en ny bloggare


Ännu en ny bloggare gör entré. Till att börja med vill jag berätta lite om mig själv så att alla ni katthemsvänner som följer vår blogg får ett litet hum om vem jag är. Jag  har jobbat många år som volontär på katthemmet. Är lite osäker på exakt hur många, men det är mer än tio i alla fall.  Jag finns nästan alltid på katthemmet onsdagskvällar och tar emot alla trevliga besökare som kommer och hälsar på oss då. Men jag gör en massa andra roliga saker som volontär för katthemmet.  Det händer mycket spännande som kanske inte alltid syns och märks utåt. Därför vill jag berätta för er om mitt liv som volontär och allt  intressant som händer kring det. 

Att bli volontär på Stockholms Katthem är ett av de bästa besluten jag tagit i mitt liv. Jag har fått många fina vänner, lärt mig otroligt mycket om katter och mycket annat. Jag har hamnat i sammanhang jag inte kunde drömma om när jag satte min fot på katthemmet för första gången. Som att delta i ett tekniskt samråd på Nacka kommun inför byggstarten av vårt nya katthem t.ex. Det trodde man väl aldrig att man som katthemsvolontär skulle hamna på något sådant. Men ska det bli något nytt katthem måste man delta på sådan möten också.

Jag är så oerhört glad och tacksam för alla underbara människor och nya vänner jag fått förmånen att möta genom katthemmet. Alla engagerade duktiga volontärer, kattköpare och kattvänner som stöttar oss på olika sätt. Men det bästa är ändå alla fina katter som satt djupa tassavtryck i mitt hjärta.

På söndag är det Café Katt igen och jag ser verkligen fram emot det. Det är alltid lika roligt att jobba på cafét och få träffa alla besökare för att inte tala om Tess och hennes duktiga gäng som fixar stans maffigaste fika.  Har du inte sett vårt fikabord har du verkligen missat något.  Men det bästa är ändå att visa katterna för dem som funderar på att adoptera. Och när den där rätta människan dyker upp och hittar sin katt, då känns det extra bra.
Vem vet, kanske ses i på söndag?

Ewa-volontär


Eftersom jag ändå brukar vara på bild lite då och då i katthemssammanhang så bjuder jag på en bild av min sovande älskling. Före detta katthemskatten Flea







2 kommentarer:

  1. Kul med en bloggare till, ska bli spännande att följa din berättelse.

    SvaraRadera
  2. Suzanne, volontärsamordnare03 februari, 2014 10:44

    Som volontärsamordnare på Stockholms Katthem är jag extra glad åt vår nya bloggerskas infallsvinkel. Du som känner att du kan tänka dig att på något sätt vill hjälpa föreningen, klicka in på http://www.katthemmet.nu/sidor/volontar.aspx Där finns några förslag på saker vi behöver hjälp med, men det finns också utrymme att skriva ned vad du själv har möjlighet att hjälpa till med, t ex via din utbildning/yrkeserfarenhet.

    Ser med spänning fram emot att du hör av dig!
    Suzanne, volontärsamordnare, eventansvarig och ansvarig volontär fredagskvällar i udda veckor

    SvaraRadera