tisdag 26 februari 2013

Yamodi vet inte vad som är upp och ner

Det här är mamma Yama....


...som kom från ett hem med lite för många katter...

















... tillsammans med småttingarna Yamodi och Yammu som nu är 12 dagar gamla.


















Yamodi är lite större än Yammi och något ljusare i pälsen.
Hallå Yamodi, hör du mig?


Ja och jag tror det börjar bli dags att öppna ögonen snart också så att jag kan se dig.


















Fast framför allt vill jag se min mamma.
Det är jättebra att mamma är både mamma och mjökbuffé.


















Man trampar bara lite här på magen så kommer det mumsig mjölk förstår du.

Men du vet, när man inte ser något blir det så tokigt ibland.


















Hallå där bakom, hur går det?


















Oj mamma, jag hamnade visst på rygg!
 Attans vad knepigt när man inte kan se vad som är upp eller ned.



Mamma Yama vaktar sina småttingar och skyddar dom från faror.
Vad var det?






Nej det verkar inte vara någon fara.


Vi lämnar den lilla familjen som får bo i tryggheten i akuthemmet tills det är dags att flytta till egna hem.
 Det gör dom tidigast när ungarna är 12 veckor gamla.

På söndag 3 mars har vi Café Katt kl 14 -17.
Välkommen att fika hos oss och träffa alla fina katter som du kan läsa om på vår hemsida: www.katthemmet.nu

2 kommentarer:

  1. Har ni fått in en katt som heter Findus?:)

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder och texter som vanligt!

    Xantippa

    SvaraRadera