onsdag 7 november 2012

Grabbarna med x-faktor lär sig vett och etikett

Kattungar som bor i akuthem blir ofta uppfostrade av akuthemmets egna katter. Det är nyttigt att ungarna lär sig hur man umgås med andra katter för att dom ska reagera rätt om dom hamnar i ett hem där det redan finns katter.

Stilige Chacai tillhör ett av våra akuthem (där renovering pågår) och han jobbar nu på att uppfostra killarna med "x-faktor", nämligen Manx (som saknar svans), Sphinx och Linux.

Lyssna nu Linux, om det finns vuxna katter i närheten, till exempel jag, vem bestämmer då?
 Ja det gör väl jag antar jag säger Linux. 
Fel svar! Fler förslag?


Hmmm, kanske du då ? 
Rätt svar! Bra, du fattar snabbt grabben! Fattade ni andra?


Jag fattade precis säger Sphinx!



















































Jag fattade också! Det var superklart säger Manx!


Ja men se där, så väluppfostrade dom blev på en gång!
 Inom kort är småkillarna bokningsbara på Katthemmet, men Chacai stannar förstås kvar i väntan på fler småmissar att uppfostra. :-)

 När kattungarna är bokningsbara kommer dom upp på vår hemsida: www.katthemmet.nu

2 kommentarer: