lördag 12 maj 2012

Vådliga lådbestyr

Mamma Katniss födde sina fyra ungar i ett garage, men det är ju ingen bra miljö för småttingar. Nu bor hela familjen i ett av Katthemmets akuthem. Ungarna är ca 6 veckor gamla, och Cinna som på något sätt har fått en knix på svansen, har något hon vill berätta.

Vår mamma sa att det är dags att vi lär oss att gå på lådan så nu ska jag berätta hur det gick när vi skulle träna på egen hand!



Först ska jag förstås visa hur jag själv gjorde. Vi har fått en liten särskild låda för kattungar att träna i ...









...som man går fram till och sätter sig i. Ganska enkelt tycker jag, men vänta ska ni få se..












Det här är mina systrar, Octavia (som kallas Occa) och Primrose.

Men Occa vad gör du frågar vår förvånade brorsa som heter Peeta? Det där är ju lådan för stora katter..












Var tog hon vägen? Hallå....Occa....!
Occa?

Jaha, då får vi se om det går bättre för Primrose, hon har i alla fall fattat vilken låda som gäller.











Men måste du stå och balansera så där..

...på kanten..?
















Men hallå, hur fort gick det där? Hann du verkligen göra.... ja du vet....?













Ja ni ser ju själva....














..men som tur är är det minst sex veckor kvar tills vi blir bokningsbara och då lovar jag att vi har lärt oss!
Hej då, nu måste jag nog leta efter syrran som försvann...
Occa!!

Just nu har vi ovanligt många fina, snälla, lekfulla och sociala katter på Katthemmet.
Kom och besök oss på våra öppettider: mån, ons, fre, sönd kl 18.00 - 20.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar