onsdag 29 januari 2014

Missar kända från TV!

Idag hade Katthemmet besök från TV4 som rapporterade om situationen för hemlösa katter och krav på bl a ID-märkning i nya djurskyddslagstiftningen.
 
 
Katterna undrade vad det var som pågick.
 
Felicia satt på första parkett och kunde berätta att...
 

....Ewa pratade om hur eländigt det kan vara att vara hemlös katt.
 
 

Men när snacket var avklarat ville fotografen ha lite bilder på oss katter också...
 
 
...berättar Mirren.
 
Men har nån hört talas om katter som låter sig regisseras? Trodde väl inte det!
 
 
Fast sen lyfte hon katthemsfotografen upp mig, och då var jag ju chanslös...
...så jag kom med i alla fall.
 
Han med den stora kameran på ben tjatade och tjatade om att jag skulle sitta här och se söt ut och kika ut genom hålet, så det gjorde jag självklart inte!
Men jag kom visst med ändå....
 
 
Mig, Chevy, försökte han också filma....
 
...men jag gömde mig här under stolen i mörkret, så jag slapp :-)!
 
Vaddå slapp? Jag tyckte det var kul att jag fick vara med!
 
Det tyckte jag med! För dom frågade efter en katt som såg mager och eländig ut.....
 
 
... och då ställde jag, Thassos, självklart genast upp!
Och vi berättade inte att jag äter bantningsfoder ;-).
 
(Chevy är bokningsbar. Thassos, Honkey Cat, Mirren och Moushka är bokade, Felicia är inte bokningsbar. Även I am still Standing syntes i inslaget, hon är bokningsbar).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar