fredag 7 mars 2014

Arwen bloggar: Miljöberikning

Hej!
 
Nu sitter jag i mattes knä och myser, har fått frukost och är mätt och belåten, ganska nöjd med livet faktiskt! Solen börjar titta fram bakom slöjmolnen och det känns som en bra dag idag!
 
Som ni alla vet så ska katthemmet flytta till Nacka med planerad inflyttning i September. Det ska bli så spännande och otroligt välbehövligt. Vilket läge sen...precis bredvid vattnet och lyckas vi med balkonginsamlingen så kommer flera missar få chans till viss utevistelse också.

sommartid...
vintertid...
balkongplaner....
 
Området runtom katthemmet är en ren rekreationsplats och gillar man båtar så kommer hiskeligt stora att passera förbi precis som en massa mindre flytfordon.
I samband med bygget nu så pågår ju också tankar på miljöberikning för alla katter som kommer bo där. Hur de planerna blir är varken jag eller matte involverade i, men miljöberikning i mitt eget hem är något som vi funderar på och nu har vi hittat en massa länkar på Internet just om kattvänlig inredning.
 
Så är det någon mer som är intresserad så lägger jag ut lite länkar här:)
 
 
 
 
 
 
 
 

Tyvärr så har jag ingen hänvisning till de två ovanstående bilderna, men som inspiration väljer jag att lägga upp dem ändå!
 
 
Sen finns det ytterligare en sida med lite av varje både för katt och hund
 
sen kan man ju även göra en vägg lite roligare med väggschabloner....
 
Trevlig helg!
 
Arwen
 
 
 


1 kommentar:

  1. Tack för bilder och länkar - helt underbar ju!
    Kram på dig Arwen

    SvaraRadera