tisdag 12 februari 2013

Kom i form med Lillan!


Handen på hjärtat, hur har det gått med nyårslöftena?
Någon som lovade att komma i bättre form på nyåret, medan nyårsklockorna ringde och glasen klirrade?
 

En som har hållit sitt (inte helt frivilliga) löfte är i allafall Lillan. När hon och kompisen Mindre flyttade till Katthemmet i början på året kan man tryggt säga att Lillan inte var i bästa form.

Men nu kan hon stolt rapportera att hon har gått ner hela 7 hekto!
 Inte illa för att vara en katt minsann.











Fast det finns förstås fortfarande ganska mycket Lillan kvar att ta av....

Hur gör du Lillan, för att komma i form? Kan du ge lite tips till oss som också skulle behöva gå ner några hekto?









Tja, min PT, Kajsa, har sagt att jag ska röra på mig. Jag uppfattar det som att hon menar...


... så här.













Och sen har jag förstås fått ändra matvanorna lite och äta specialfoder, men det går ner det med.


Annars promenerar jag ju en del, man måste ju knalla till lådan och matskålen om inte annat.
Så kom igen nu, jag siktar på att gå ner 7 hekto till den närmaste tiden.
Vad har du för mål? ;-)

Den som vill hjälpa mysiga Lillan att komma i form genom att erbjuda ett hem, där hon får fortsätta sin diet och får hjälp att aktivera sig, är välkommen att besöka henne på våra öppettider, måndag, onsdag, fredag och söndag kl 18 - 20.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg och fina bilder. Historien är både söt och efterlevnadsvärd. Lillan verkar vara en fin kisse. (Vilken kisse är inte fin?) Kunde jag skulle jag nog adoptera alla katter på en och samma gång.
    Vi har två nu, från Katthemmet. Blink, (en macho alfahanne), och Missan 4, (en blyg dam på 10 år). Blyg men kärleksfull, om det inte blir för mycket. Men hon kommer när det är dags för lite närhet och kärlek. Även Blink är sugen på lite närhet av och till, då kommer han bara, hoppar upp i knät och kräver det han vill ha. Han bjuder tillbaka, så hela ansiktet blir rentvättat.

    Tack för ditt fina "reportage" om Lillan.

    SvaraRadera