lördag 20 oktober 2012

Adressändring från Limequat

Den här lilla missen, som akutmatte har döpt till Limequat (men det kommer hon nog inte att heta så länge till), vill meddela att hon har bytt adress....

... hon bor numera i Tyresö! Att familjen föll just för henne kanske kan ha något att göra med kompisen som väntar i det nya hemmet.


Där bor nämligen Trixie (som hette Sweetie hos oss) som såg ut så här när hon flyttade till samma hem för snart två år sedan. 
Den tiden har hon till stor del använt till att...hrm... äta ;-).


















Limequat är en kaxig tjej som snabbt började utforska omgivningarna. Okej, här har jag lite att läsa om jag får långtråkigt.

Vad händer här egentligen undrar Trixie.


Aha, en nykomling!













Men vänta nu, hon luktar lite bekant tycker jag. Ja Trixie, hon har bott i samma akuthem som du.

Det här verkar ju lugnt...














Jag kollar vidare.

Men ni glömmer väl inte bort mig nu när ni har fått en ny liten kelgris i familjen?


















Du nya matte, vad är den där lurviga saken som morrar där borta? Jo det är din nya kompis Tristan (som inte kommer från Katthemmet). Han väljer visst att ligga lite lågt en stund ( närmare bestämt under soffbordet) honom får du bekanta dig med lite senare.

Jaha! Spännande ställe man har hamnat på i allafall... men lite opraktiskt med det här skrynkliga golvet som fortsätter upp på väggen. Sånt har inte akutmatte i stan.. 



















Jag rapporterar nog vidare i en Solkatt nån gång så att ni får höra hur det går för mig och mina nya kompisar. Hej då så länge! 


Vill du läsa mer om hur det har gått för katter som har flyttat hem?
Då ska du läsa Solkattsberättelserna på vår hemsida! Och om du har en katt från oss blir vi jätteglada om du skickar in en egen berättelse om din katt till solkatt@katthemmet.nu

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder och ännu härligare bildtexter som vanligt! :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera