torsdag 14 april 2011

Day Tripper tappar den röda tråden

Snygge Day Tripper bor på avdelningen för lite skyggare katter.

Dom är inte så vana vid mänsklig kontakt när dom kommer till katthemmet, och lek är ett roligt sätt att närma sig varandra.

Ska vi leka?

Det är ju till exempel superkul att jaga den röda tråden!






















Jag har den!

Oj! Jag tappade den visst...














Nu då?













                                                                              Ha! Jag fick den!

Nej! Varför sa jag det?
Nu tappade jag den ju igen bara för det!
Var tog den vägen?





















Vad håller ni på med? Astrid kikar nyfiket ner från hyllan.

Oj, vad var det som for förbi?
















Hoppsan! Jag hittade visst den röda tråden!













Hahaha, skrattar Day Tripper och är lika glad för det. Det var ju ändå bara lek!  

Vill du stödja vårt arbete med att rehabilitera skygga katter?
Läs på vår hemsida hur du kan hjälpa oss: http://www.katthemmet.nu/

1 kommentar:

  1. Det är inte lätt att håll den röda tråden!

    Med det snygga kortet tycker vi att du, Day Tripper skall vara med och tävla på SuperCat Sweden's sida på FaceBook om roliga bilder på katter med tungan rätt i mun...bilden med mest gillamarkeringar vinner ett påskägg med smått och gott till ett värde av 250kr!
    Tung-fotot med flest likes fram till på söndag vinner!!!

    (http://www.facebook.com/pages/Supercat-Sweden/345346119921)

    SvaraRadera